Alla inlägg under augusti 2011

Av Cornelia Johansson - 31 augusti 2011 20:42

Onsdag idag, lillördag som man sa förr i tiden, innan barn ;)

Först fikade jag med K.. Inge med hennes lille Sebastian kom oxå förbi en sväng,kul!


Sen tänkte jag åka och kolla efter en jacka till lillan eftersom overallen som mormor köpt är döläcker med lite varm för säsongen. Får vänta tills graderna hoppat ner en bit.


Sagt och gjort in med ungar och barnvagnar i bilen (alltid så smidigt att "bara" sticka iväg när man har barn) och iväg till backaplan.

Jag och K skulle bara kolla men va slutade de med? Jo Ines fick en onepice (svin fräck) och Wilma 4st "dregglisar"..


Asså detta med dregglisar...

Jag har glidit ner i dregglis träsket :P Kan inte få nog..Ok Wilma dregglar en del, dock inte lika mkt som förr. Men dom är ju så coola. Man kan liksom få till en hel outfit med en fräck dregglis...

Plus att dom är då praktiska oxå. Kan de bli bättre??!! :D


Nu sover snorpan, naken i en renbäddad säng med nytt spjälskydd. Hoppas hon ska sova gott.

Själv ska jag göra lite käk till mig och mannen och kanske ett litet glas vin på de.

Nu tackar jag för uppmärksamheten och säger godkväll =)

/Nelia


Av Cornelia Johansson - 30 augusti 2011 22:46

Har inhandlat mig en bärsele. "In a pocket baby" höftsele eftersom lillan älskar att bli buren.

De är väldigt praktiskt när man ska ut med hunden och vanlig babybjörnen funkar inte längre, min rygg klarar inte de.

Tipsade gjorde Sandra frueklof.blogspot.com och hon hade själv köpt en sån här. Så när vi var där på mamma/barn fika i mån så provade jag den och guuud så skön.

Wilma tyckte oxå om att hänga där som en liten apunge ;)

Men dock tyckte ja priset va lite häftigt(899:-) men så kom ja och tänka på att jag sett en likadan på tradera.


Sagt och gjort in på tardera, leta leta leta, DÄR så hitta jag den.. Från Kina med 2 v leverans men för de ynka priset 168:-plus frakt 88:-

De kallar jag klipp...är den kass har jag råd att förlora dom pengarna och funkar den är de ju toppen!! Återkommer med rapport.


Annars ängnades tis åt vetrinär besök, dränet skulle tas på katten och ingen va lyckligare än hon som slapp tratten :D

Innan detta var jag en kortis hon syster yster. Hon hade köpt en söt klänning och vita strumpebyxor med stjärnor på *Tack*

Hon blir bortskämd våran lilla tjej.

Min pappa vart oxå här EFTER vetrinären och fikade och pussade på sin minsta sessa.


Nu ikväll ville Wilma inte sova, hon somnade sin långa tupplur på eftermiddan så kvällen vart helt upp och ner. Somnade halv 11 så nu är jag så trött att jag snart stupar i säng..

Så nu tackar jag för mig Kram och godnatt/C

Av Cornelia Johansson - 29 augusti 2011 21:54

Måste bara få tala om hur underbar min Daniel är <3

Idag när han kom hem så hade Wilma somnat en liten powernap och de första han sa var:

- Men hon sover väl inte inför natten??!!

Jag vill ju träffa henne innan hon somnar :0)


Så gulligt och de visar verkligen att Wilma har en stooooor plats i hans pappa hjärta <3 


Härligt avslut på en väldigt härlig dag! Tack Sandra för allt syns snart igen =) Pöss och godnatt

Av Cornelia Johansson - 29 augusti 2011 19:00

Idag var jag och Wimsan hos Sandra och Seth och fikade. Så kul att se hennes lille skrutt som är framåt som få. Han kryper redan(!) sätter sig upp från golvet och står med stöd! Han är duktig han =) Men Wilma jobbar på med krypningen hon med, dock mest bakåt och runt i cirklar men ändå ;)


Fick nyss reda på att de värsta tänkbara har hänt en vän...Hon har förlorat sitt barn. De hade avlidit i magen och nu skall dom in på sjukhus för att få fostret bortaget...Vilket helvete!! All styrka till henne och hennes man men varför händer sånt här?? Finner inga ord.....

Såna underbara människor förtjänar inte sånt här men egentligen de gör väl ingen!

Allt man önskar dom är styrkan att gå vidare, låta sig känna sorg och vara ledsen.. Tårar läker och de är väldigt sant... Mina tankar finna hos er imorn <3


För övrigt är de rätt ruskigt väder. Reng, åska och blåst om vartannat. Eftersom alla bloggar nämner att de börjar bli höst hoppar jag de här ;)

De är helt enkelt ett förstadium till vintern som jag ÄLSKAR!!

Alla härliga koftor, tända ljus, varm oboy(med en skvätt cointreau) LÄNGTAR!!


Nä nu kom gubben hem, så nu ska jag vara social med honom =)

Puss och bus /C

Av Cornelia Johansson - 28 augusti 2011 19:02

Dagen har gått i skogens tecken..Vi mötte upp Familjen "Hönö" i Härryda och gav oss ut på svampjakt. Främst kantarell men även trattisar och taggsvamp. De sist nämda hitta vi inget av. Tog oxå en skogsfika i en liten glänta med härlig sol som värmde en del.. Eftersom de ösregna när vi kom vart vi lite oroliga vädermässigt men de löste sig snabbt.. Inga 25 grader direkt men lite solglimtar då och då och uppehåll. Perfekt svamp väder. När vi kom hem vart D så trött så han vilar just nu. Han tog ju morgonen idag som startade kl 07 så de är ju inte konstigt att han är trött ;)


Så nu blir de till att göra de tråkigaste, rensa..Usch va trist. Men vilken god belöningen när man kan goffa i sig en macka med smörstekta kantareller, de är mumma de ;)


Tyvärr vart jag otroligt besviken på någon idag.. Någon som står mig nära.

Jag har vid flera tillfällen frågat om vi ska käka middag eller bara bjudit över på fika men ofta fått svaret, vi är så trötta en annan gång. Men de går tydligen bra när någon annan frågar....Är så trött på att känna mig besviken.Ingen rolig känsla alls. Vet att personen i fråga kommer säga att jag har fel, eller att såhär är de inte alls men jag skiter i vilket. Jag börjar tröttna riktigt på denna orättvisa :/

Flera tårar föll pga av detta idag och efter en sån härlig dag med svamp och toppen vänner ville jag inte gråta :( Så nu struntar jag i de, får väl acceptera att de är såhär.


God afton Love C

Av Cornelia Johansson - 26 augusti 2011 22:59

Ja precis så känner jag mig utan min android kompis HTC Wildfire.. som jag btw är sjukt missnöjd med då jag är helt övertygad att jag fått ett måndags ex eftersom min D har en exakt likadan(annan färg) som funkar utmärkt..


MEN va handikappad jag är utan min telefon.

Jag gör nämligen allt med min nalle..Sköter bank ärenden, traderar,kollar mail, spelar wordfeud ÅHHH va jag saknar de och mycket mycket mer.. Nu idag gick dessutom min xtra telefon sönder.

De va en flipflop Ericsson *RIP* som senare blev en flip och flop när jag fick telefonen i två delar när jag skulle svara*suck*..

Så nu har ja lånat en av mamma utan laddare så jag få springa och låna grannens när den har kasst batteri..Ja ni hajar, telefon gudarna har något emot mig *asg* VILKA I-landsproblem hihi men men...


Så om ni tycker detta är en tråkig blogg med lite bilder så förstår ni varför ;) Konteneta, bilder kommer så fort jag får min android tillbaka =)


Hoppas nu på att när jag ringer till dom som har min HTC på mån så ger dom mig ett glatt besked att telefonen är stendöd du får hämta ut en ny. Det är väl lika sannolikt som att min hund kommer sluta snarka ;)


Annars idag har jag varit hos vetrinären med min katt Caisa. Hon har varit i slagsmål igen (nähä) och fått lite smisk som resulterade i en böld som numera hon har ett drän i och skall äta penicillin i 10 dar.

Lätt att ha att göra med en katt som för de första hatar sin nya kompis tratten(dock ser hon mkt komisk ut) OCH vill ut NU!!

Hänger vid altandörren och skriker att "jag vill ut nu".. Konstigt att hon inte förstår när jag förklarar för henne att hon inte kan de och får vänta till tis när vi skall ta dränet..


Wilma sover äntligen(sent idag) så jag skall väl passa på att städa undan lite innan de själv blir natten för mig!


En sista sak.. Jag håller tummarna för en vän till mig som väntar på en speciell sak(oviktigt vad) och de skulle säkert hjälpa om ni som läser(om någon nu gör de) hjälper till och håller en tumme eller två <3

Så tack för hjälpen isåfall<3


Over and out - hugs and kisses/ C

Av Cornelia Johansson - 25 augusti 2011 08:51

Vilken kväll vi hade igår jag och K..

Vi gick och käkade middag UTAN barn och fick vara bara Cornelia och K för ett par timmar. Så njutningsfullt.

Innan man fick barn förstod man aldrig hur underbart de är att sitta och äta en hel middag utan att få leka/busa/trösta en liten som oxå helst sitter i ditt knä när du äter ;)

Våra karlar hade fixat de galant(såklart) så både Ines och Wilma sov när vi kom hem! Tack igen vännen, de gör vi snart om =)


Idag blir de nog lite shopping. Tänkta åka till backaplan och kolla lite bodys till W. Har fått låna en del av min syster men då hennes son vart för tidigt född var han alltid 1 storlek back på tjockleken men ändå tillräckligt lång.

Ex storlek 68 var bra på bredden men egentligen för kort så dom är väldigt uttöjda i halsen tyvärr..

I-landsproblem I now men jag tycker inte de är snyggt så då får de inhandlas lite nytt.


Lillfisen sov super inatt. Somnade kl 21...Matade lite xtra kl 23(som inte va en hit, hon blev vrål arg och åt bara 50ml gör inte om) sen sov hon till halv 4. Då flyttade jag henne till min säng, la mig tätt intill och så somna vi. Ända till kl 07 :0)

Hon är duktig på att sova nu sen jag slutat med nattmålen. Skönt!!


Ha en kanon dag mina vänner de ska vi ha!

Kram och puss

Av Cornelia Johansson - 23 augusti 2011 21:29

Något jag lagt märke till och funderat över är den tysta tävlan som pågår mammor emellan. Nu talar jag generellt. Vems barn som kan mest ex sitta, krypa, vända sig etc. Även inom maten blir det en tävlan.

-Min bebis äter mat med bitar gör inte din de?- sägs med något syrlig eftersmak.

-Va är hon/han 4 mån och INTE testa puré? Hmm min äter en hel burk....


Jag tycker den är urtrist... Barn är som vi vuxna helt OLIKA. Vissa kryper tidigt men pratar sent, vissa barn älskar mat och får inte nog av puréer i olika former. Vissa barn äter fulla flaskor medans vissa dattar med 50ml hit och 40 ml dit.

ALLT ÄR NORMALT.


Men de är faktiskt vi vuxna som projicerar denna tävlan på våra barn. OM dom hade kunnat snacka hade dom säkert deras samtal låtit något sisåhär:



- Jasså du vände dig idag?

- Japp morsan och farsan har ju tjatat i veckor och berättat att jag är sist så jag har dragit ut på de bara för att jävlas ;) Fasen de kunde ja för flera veckor sen med va fasen va de ska stressas. Ja har ju fullt upp med att hantera alla nya prylar som dykt upp. Som dom här fötterna, whats up med de *garv*

- Ja jag fattar, jag ger morsan gråa hår för jag vill inte käka så mkt men de hon inte vet är att jag får ont i magen när jag käkar för mkt..Lättare med en liten slurk här och där... Suck.. Ja ja snart fattar dom ;)

- Mmm haha morsan skulle bara veta att jag kan säga mamma haha.. Hon skulle dö om hon visste att jag tänker hålla på de ett tag till!

-Kör lungt till nästa gång

-Samma, farsan ska alltiid lek rally fastän jag hatar de och mår illa med en gång!


Ja ni hajar nåt sånt där ;) :P


Annars var de fika med alla mammorna idag. Fröken K saknades men hon fyllde år så då har man ju en giltlig ursäkt ;)

Jag vart kvar sist, som vanligt, haha... De bästa med fikorna är att man får dagen att gå =) Ni som inte har små barn förstår inte hur otroligt lååånga dom kan bli. Att underhålla en 6-månaders är inte alltid de lättaste och dom börjar redan få en otrolig vilja.

Så nu har vi precis ätit pizza(onyttigt men gott), pappa leker med Wilma som fortfarande(!) är vaken men snart snart blir de natt här med.

Ska bli skönt med sömn.

Godnatt / C


Presentation


Wilma!
Kärlek vid första ögonkastet

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<<
Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Krypin


Ovido - Quiz & Flashcards