Direktlänk till inlägg 17 mars 2012

Sjukstuga

Av Cornelia Johansson - 17 mars 2012 19:42

 


Jaha så var de dags :/

Kräksjukan är här och de uppskattas inte, blä!

Jag och Daniel hade myskväll igår med tacos och lite kall bärs. Wilma kom i säng tidigt så vi skulle få en lång myskväll tillsammans,trodde vi ja.

Vid 21 snåret hörde vi Wilma hosta till, dock lät de inte som de brukar när hon hostar och hon blev ledsen med en gång. Direkt när jag kom in såg jag att sängen plus Wilma och lite till var nerspytt :( Stackars liten.. Hon satt dock upp i sängen och de var ju skönt på ett sätt för de är ju alltid lite läskigt om dom skulle ligga ner och kräkas.


Jaha så de va bara att börja sanera. Av med kläder och tvätta W så gott de gick. Alla sängkläder, filtar och snuttar i tvättmaskinen och så la vi över liten i våran säng. Hon kräktes 2-3 ggr till men eftersom vi la henne på en handduk så behövdes de bara bytas den. De kom ju inte lika mycket heller utan mest galla(ursäkta äcklet)

Sen kräktes hon lite från och till t.o.m kl 3- då somnade hon och sov nästan 2 tim.

Fick lite vattenskadad välling och somnade om till 7, lite mer välling och vakna vid 9.

Hua, både Wilma och vi var ganska sega efter nattens övningar men samtidigt gick de över förväntan.

Jag har ju fasat för denna dag!


Så denna lördag har bestått av en del sova, en del gnäll, en del febernedsättande då tempen va upp på 39.5 och massa kramar och pussar. Lill skruttan har hängt i famnen på nån av oss mer el mindre hela dagen och de är ju inte så konstigt när man är sjuk. Tyvärr känner jag inte heller mig så pigg. Änsålänge är de bihålerna och halsen som spökar och peppar peppar men de räcker väl?? Vill inte kräkas!!!

Att jag tog mig igenom graviditeten och kräkas dom första 4 månaderna var ett under men då visste man ju att de skulle resultera i nåt ljuvligt :)

Att göra de för ett förbannat virus är nåt helt annat ;(


Men nu håller vi tummar och tår att natten blir lugn och att dom kommande dagarna inte blir nån mer som insjuknar.

Imorn ska jag jobba men allt beroende på hur natten blir och status på mig så får vi se.


De är ju såklart inte alls kul när dom små är sjuka men de enda som är positivt är att våran lilla familj har myst och legat i sängen mer eller mindre hela dagen <3

Sånt gör man så sällan för alla måsten men idag fick man lägga de åt sidan och bara gosa med liten febrig tjej :)


Så nu ska vi strax packa ner oss i sängen, hålla tummarna att vi får sova och göra just de.

SOVA <3


Natti natti...gäsp...


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cornelia Johansson - 4 maj 2012 13:54

Här är nya adressen: De går inte att länka från denna bloggportalen så ni får helt enkelt knappra in adressen själva ;) Hoppas ni vill följa mig på min nya blogg!! Välkomna! wildamamman.blogspot.com ...

Av Cornelia Johansson - 4 maj 2012 12:59

    Yes nu har jag bestämt mig... De blir ingen mera blogg. Inte härifrån iaf. Jag känner att denna bloggen är/var en blogg jag startade när lillskruttan var liten(ok hon är fortfarande liten men större om ni förstår vad jag menar haha) Nu...

Av Cornelia Johansson - 25 april 2012 10:34

Idag är de veckans mellan dag. Planerna för idag var mammahäng med Nina och hennes söta Thea. Men! Jag har ont i halsen och känner mig krasslig :/ Tog min sista antibiotika tabl igår(!!) så jag borde ju vara frisk! Kan man verkligen åka på viru...

Av Cornelia Johansson - 22 april 2012 21:10

Har dom senaste 2 månaderna varit på två tupperware partyn och ett Blingo party. Mestadels för att de är så kul att ses, de blir ju en lite socialgrej med homepartyn men de har även blivit ett och annat köp.   Sist på tupperware köpte jag en ostk...

Av Cornelia Johansson - 17 april 2012 09:56

Igår var de klädparty hos syrran för märket BLINGO! Trevliga tjejer som var där och gott fika som syrran hade fixat <3 Dom har skit snygga barn och vuxen kläder och till bra priser med tanke på att allt är ekologiskt från frö till färdig produ...

Presentation


Wilma!
Kärlek vid första ögonkastet

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Krypin


Ovido - Quiz & Flashcards