Alla inlägg under oktober 2011

Av Cornelia Johansson - 28 oktober 2011 10:38

Idag bär de av till Frölunda torg för att träffa Wilmas farmor, min svägerska Jasmine och wilmas kusiner..

Har märkt att mitt bloggande blivit ganska lidande de senaste.

Men jag har inte tid helt enkelt.. De händer 1000 saker om dagen med lilla Wilma plus allt annats som ska fixas.

Handla, tvätta, laga mat och fixa med hunden, svara på mail och hinna umgås med min sambo och vänner..

Tiden räcker inte till helt enkelt.

Eftersom jag dessutom skriver mest för mig själv så får de bli som de blir. Jag skriver när tid finnes som sagt :)

Hoppas ni som läser har förståelse för detta (vet att många av er är småbarnsmammor oxå)


Var hos Sandra igår och fikade. Tog en lång promenad i det underbara vädret i nästan 2 timmar. Så gott.

Sandras fina vovve Theo var med och när vi kom gående på skogsslingan i Tuve så möter vi en annan hund(lös).

Eftersom Sandras hund dels är väldigt busig och glad och gärna hälsar(tok mycket) på andra hundar och dels blivit lite reserverad efter att de blivit lite för närgånget med hundar som inte ville busa så har Sandra honom kopplad.

Inget konstigt med de..Han är en väldigt lycklig hund som får både promenader och gos (känns sjukt att ens behöva skriva detta).

När personen med hunden som är lös går förbi häver hon ur sig "trist att vara hund när man alltid är kopplad"?!?

Både jag och Sandra stirrade på varandra och jag blev så chokad att jag blev (nästan) mållös..

Sa väl nåt om att "trevligt att bara häva ur sig elakheter när man passerar någon", som dessutom går mer barnvagnar med våra sovande barn, och jisses vad hon gick igång.. Hon pratade långa haranger trots att vi numera hade ett behörigt avstånd till varann vilket var skönt för denna kvinna verkar seriöst vara nåt stort fel med!

TÄNK OM nu Theo hade varit aggresiv, skulle hon tyckt att han skulle vara lös då med? Eller OM Theo inte va en han utan en tik som löpte?? Suck och pust blir så j-vla trött på dessa idioter! Behåll era dumma kommentarer för er själva för de är F-N ingen som bryr sig vad ni tycker!!!

Så nu fick jag ur mig de =)


Slänger upp lite bilder på bl.a lek och buslandet och när jag hitta Wilma busandes i vagnen =)


 

         


Tydligen kan man göra såhär i vagnen ;)


 


Seth och Wilma lekandes tillsammans i lör hos Sandra & Mathias


 


Och till sist Wilma som kommit på hur man tar av sig vantarna


 


Trevlig helg allesammans

Av Cornelia Johansson - 24 oktober 2011 12:18

Goddagens :) Hade egentligen tänkt att bara strosa runt hemma idag eftersom Wilma är snuvig..igen. Sen kände jag mig lite lurig i halsen imorse. Bättre nu dock. Men sen såg jag att de skulle promeneras i Kärra och kände att lite frisk luft har väl ingen dött av ;) eller?Så nu blir de promenad för oss oxå. Alla är ju sjuka just nu känns de som så de är svårt att hålla sig helt från att bli smittad.Trist med förkylning men känns dom att de oxå hör ihop med småbarn på nåt sett.Härligt höst väder är de iaf och jag bara njuter. Längtar som en galning till vintern är här och hoppas på lika mycket snö som förra året :) Nu vaknar pyret.. Måste springa Bye

Av Cornelia Johansson - 23 oktober 2011 13:04

Oj vad helgen bara springer förbi när man har mycket skoj inplanerat.

I fredags var vi hembjuda till Bianca som hade försenad födeledags middag. Bara tjejer! Käka tacos och drack lite bubbel, jo ja tackar jag ;)

Vi hade så hemskt mycket att prata om så vips va klockan halv elva och de vart dags att dra sig hemåt.

Wilma hade fredags myst med pappan sin och somnat i tid så även han fick lite egentid :)


Igår var vi oxå bjudna på middag, dock hela familjen inkl liten hund ;) De var Sandra och Mathias som stod för käket och de var ljuvligt gott!

Förrätt avocado med räkröra, varmrätt kycklinggryta och efterrätt chokladfondant.. Vi var proppmätta efter all mat och när våra små vildigar hade somnat, Seth i sin spjälsäng och Wilma i en "puff" fick vi vuxna lite egen tid och snackade om allt mellan himmel och jord. Skönt med människor som accepterar en för den man är och som man har så kul med ( gäller både Sandra och Mathias och tjejerna i mammagruppen) :)

Gillar vi!


Söndag idag.. hmm vad ska man hitta på idag då?

Eftersom jag vaknade upp med ont i halsen (denna förbannade hals) så tänkte jag ta de hyfsat lungt..Har ju precis blivit frisk efter förra dunder förkylningen och de känns ju inte mega kul OM jag skulle bli sjuk igen :/ Men nu hoppas vi att de inte blir så peppar peppar ;)

Wilma är oxå snorig igen men mest på kvällen/natten men pigg och glad för övrigt!

Hon är en riktig busfia just nu och hittar mest på bus hela tiden :)

Hon har även börjat visa upp ett riktigt humör och stark vilja..undrar vem hon ärvt de av? ;)


Ha en skön söndag allihop!

Av Cornelia Johansson - 20 oktober 2011 09:03

Igår var jag och Wilmisen på secundhand ute på Hönö.

Vi gjorde flera fynd och fick även en jätte fräck overall av mormor :) Tack!

Var en jätte mysig dag som avslutades med en pizza i Torslanda.


Här är en tusenfoting som blev en stor favorit på en gång:



Nästa leksak är en groda(?) med tuggbara händer och fötter :)


 

En drakkrok


 

Snuttefilt från teddykompaniet


 

till sist den söta overallen


 

Svårt att se kanske men den är super go och perfekt nu innan man börjar med den tjocka overallen =)

Leksakerna inkl snutten kostade 75 :-, de är ett bra pris för allt de tycker jag ;)

Sekundhand är faktiskt skit skoj och de mesta kan man ju tvätta/torka av och man får ju så mycket för pengarna...


Nu ska jag och Wilma iväg till öf i Brämare gården och imorn är de middag hos fina Bianca!!

Mår toppen just nu och livet är så härligt!

Kram till er alla

Av Cornelia Johansson - 20 oktober 2011 08:59

Vi har en väldigt speciell xtra farmor till Wilma!

De är världens bästa Neta!!

Vi saknar henne väldigt mycket när vi inte träffas men försöker ses så ofta vi kan även om de är en bit mellan oss :)

Neta och Claes ni är så goa, snart syns vi igen <3

   

Av Cornelia Johansson - 18 oktober 2011 16:05

Buslandet är ett ställe där barn kan husera fritt kan man säga ;) Vad jag inte visste var att dom hade en babyhörna 0-3 år där dom lite mindre barnen oxå kunde busa loss :)

Jag skulle träffa Katarina och Ines och Sofia och Alfons där kl 10 men eftersom Wilma sov till kl 10(!) vart vi lite sena.

När jag kom dit slänge jag en snabb kik på ett papper som satt uppsatt i kassan där de stod entre 100:-.


Ok de var bara att betala och se glad ut :/

100 spänn för att hänga där var lite dyrt tycker jag men ok..

De fanns lite bollhav, massor av mjuka mattor(perfekt när dom dunsar i golvet stup i kvarten) rutschkanor(stavas de så??) och en fika avdelning.

Trevligt ställe och framförallt kul för barnen..

Man fick ett band rumt armen när man kom in och när jag besökte toaletten stod de "håll koll på tiden på ditt band" eftersom man fick "bara" stanna 3 tim.. Försökte hitta nåt klockslag men kunde inte se nåt.


Fråga Sofia om hon visste var man kollade vart tiden stod och hon såg mycket frågande ut.. Då visade de sig att de är gratis för alla barn under 1 år men de hade dom missat med mig så både Sofia och Katarina hade kollat på mitt band och tänkt "jaha har hon kvar de sen liseberg" hahaha.... ;)

Då trillade ju även poletten ner för mig eftersom både S och K tyckte att hit kan vi ju gå flera ggr och de är ju perfekt för ex mammaträffar.. Jo visst tänkte jag men 100:- per gång de blir dyrt de *asg* Tur att Sofia hade sån koll :D

Så jag traskade bort till kassan och fick tillbaka mina pengar av en något sur kassa personal (dock var hon snäll och skojig med barnen)


Wilma har kommit in i nån period igen där ingenting är bra...Hon vill mest gå(men de kan hon ju inte) och att mamma ska hålla henne i händerna hela dagarna.. Blir vansinnig när man sätter henne i matstolen/bilstolen/vagnen och är allmänt off :/ Blir så arg så hon gråter tills hon nästan tappar andan stackarn... På natten är de oxå lite gnäll och gråt och hon sover knappt på dagen :( Va kan detta vara? Någon fas? Tänder?

Jobbigt är de iaf både för mig och henne och de verkar vara nåt som ligger i luften eftersom jag vet en till mamma som har de ungefär samma och hennes pojk och Wilma är lika gamla.


Jag hade gett mycket för att Wilma kunde svara med "ja" och "nej"!

Oj vad de hade löst mycket ;)


Tack för idag tjejer hoppas ni kom hem ordentligt i regnrusket som jag dock ÄLSKAR eftersom jag är en höst människa :D


Pöss på Er






Av Cornelia Johansson - 17 oktober 2011 08:45

Lill fisen ligger fortfarande(!) och sover så jag passar på att blogga lite från sängen. Vart en lång dag för henne igår så därav att hon är trött idag. Haft en suverän helg med både besök hos Neta och Claes och igår mamma. Jag och Wilma fick oss ett ryck och åkte iväg eftersom Daniel skulle greja lite med sin Ht-pc och de tycker vi är lite trist :) Wilmas mormor blev jätte glad att vi kom så de var roligt. Hon showade mest hela dan lilltjejen och visade att hon både behärskar krypning och att ställa sig upp :) Mammas tjej de ;) dessutom snattrade hon som aldrig förr så de va knappt vi fick en syl i vädret ha ha. Idag blir de fika med Carina och Oliver. Ska bli jätte mysigt! Nu ska jag stoppa i mig lite frukost för jag är vrål hungrig..På tal om frukost förresten, Wilma gillar ju inte sin bebis gröt längre så nu ska jag testa mannagrynsgröt så får vi se om de blir en hit eller shit ;)Ha en toppen dagKramar Cornelia

Ovido - Quiz & Flashcards