Alla inlägg under januari 2012

Av Cornelia Johansson - 25 januari 2012 13:16

Japp så va den här. Dagen jag längtat efter när jag äntligen skulle få komma igång och jobba:) Detta va den första av tre intro dagar och dagen handlade mest om information. Om ALLT från koder till sjukanmälan till säkerhet till kläder. Vi gick igenom rutinerna som är på morgonpasset och hälsade på en massa blå/gult folk:) Alla är så vänliga, tillmötesgående och får en verkligen att känna sig välkommen. De handlar ju mkt om att personalen skall ha de bra på Ikea och de gillar jag! Vem skulle inte liksom?:)Nu blir de nån/några fler intro tillfällen sen blir de full fart! Gillart! Kommer sätta upp mig på att få jobba fre-sön och även ev nån vardag. Går ju att lösa enkelt med att D är hemma på förmiddagen. Därför är ju arbetstiden 06-10 perfekt! Man har ju hela dan kvar när man jobbat klart:)Igår eftermiddag efter en dag med hyfsat mycket gnäll från min kära dotter blev jag(vi) spontan inbjudna på kycklingsallad hos Filippa och Frans. Så kul och god sallad och framför allt gott att komma hemifrån när de varit en sån påfrestande dag. Wilma showad och var glad och härlig hos F's men tyvärr slutade kvällen lite dråpligt då Wilma ådrog sig en mega fläskläpp plus lite blod:( Till mammans stora fasa;)Men efter lite kallt på läppen så repade hon sig snabbt och den som fortfarande var lite chockad var jag! Summa sumarum en toppen tis kväll och mysigt med våra nyfunna vänner. Nu hoppas ja på massa jobb framöver och är så glad över mitt nya jobb:)Har man chansen ska man söka till Ikea de är en toppen arbetsplats:))

Av Cornelia Johansson - 19 januari 2012 17:21

Hej hej

Får bli lite ihop bakat när man inte hinner blogga varje dag så jag startar väl som man alltid gör med..

Måndag:

Vi hade dejt med Nina och Thea. Eftersom tjejerna lekte så bra sist och jag och Nina kommer gott överrens bestämde vi denna dejt sist vi sågs.

De finns en 4H gård inte allt för långt från Nina så dagen startades men en promenad dit. Detta var vid tjejernas sov tid så T somnade rätt snabbt men Wilmisen höll sig vaken :)

Hon var väl måttligt road av djuren och hästarna var definitivt inget skoj :/ Ja som trodde W skulle bli en häst tjej som mamma? ;)

Sen gick vi hem till Nina, hjälptes åt att göra fruktsallad och underhålla barnen.

Idag tyckte Thea att Wilma var lite för våldsam, bla när hon nästan slet av henne dregglisen.. De uppskattades INTE!

Men när båda flickorna fått lite mat och vi hade fikat, så gick de riktigt bra igen =)

En lyckad måndags dejt!


Tisdag:

Startade ganska oplanerad förutom ett möte jag hade vid 13-tiden. W var hos sin pappa under tiden och när jag hämtade upp henne vart jag lite rastlös. Ingen ville komma på spontanfika så jag åkte hem och var måttligt uttråkad men som tur var knackade de på dörren och utanför stod syrran! Bra suprise!!

Hon var hemma och underhöll Wilma medans jag fick åka iväg och handla i lugn och ro.

Dessutom åt hon riktigt duktigt med moster. Nästan 3/4 burk barnmat:)

Sen fick vi tjötat lite skit innan hon begav sig hemåt och nästan samtidigt kom D så de var perfekt timat(stavas de så?)..


Onsdag:

Mammamaffian skulle träffas hos Bianca och alla utom Sofie var med.

B hade bakat kärleksmums och efter fikan utbröt masspsykos bland barnen (alla blev trötta samtidigt) så vi stoppade ner dom i vagnarna och begav oss ner till Coop.

Handlade lite middags tillbehör och skaffade mig äntligen scanner på Coop :)

Vuxenpoäng eller hur??

Sen promenerade vi i ösregn upp till B igen där jag hade bilen och åkte hemåt.

Väl hemma vart de lite käk, pappa/barn mys och mamma fick lite egentid att förbereda till mammalunchen dagen efter.


Idag:

Sofia, Katarina och Inge med barnen Alfons, Ines och Sebastian har varit här idag...

Man är ganska slut i huvudet efter en sån här dag och de märks eftersom lillan ligger i vagnen och sover middag(alldeles för sent) men de gick inte att hindra.

En toppen dag även om de blir ganska ljudligt och alltid är de nån som ska sova/äta/bytas på etc...

Jag bjöd på kassler gratäng med vitlösbröd och till efterrätt pannacotta med bär..Mums!

Tack för idag tjejer och förlåt än en gång Inge för att jag klampade in och väckte Sebbe :(


Imorn är de fredag och vad helgen har att bjuda på vet jag inte riktigt förutom ev nåt kuligt på lör (kan inte säga vad ännu) En toppen vecka om än något fullbokad :)


Kram banan



Av Cornelia Johansson - 15 januari 2012 10:27

Gäsp!

Man är lite trött idag. För att vi var ute igår kan man tro men icke. Våran lilla huligan(<3) har huserat inatt.

Vi har haft 3 underbara nätter när loppan sovit hela natten! Underbart!

Inte inatt.....

Hon hade somnat tidigt med farmor igår. De vi märkt dom andra dagarna är att hon varit upp till 21-21.30, glad och lättroad, men då sovit hela natten. Igår somnade hon 19.20

De var lite knussel redan när vi kom hem. För de första var de alldeles för varmt i sovrummet. Vi har alltid avstängt element och öppet vädringsluckan, men igår var elementet på max och luckan stängd.

När vi väl fick fixat det sov hon bättre...en stund.

Har väl varit uppe sisådär 3-4 ggr(som jag minns), buffat och puffat, och 2 ggr gett välling.. Sen slog hon upp sina blå kl 06.40 och tyckte " japp nu är de morgon"!

De tyckte inte vi....


Vi fick henne att gosa kvar med oss i våran säng i ca 1 timme sen var de kört. D tog morgon passet men jag hade ändå lite svårt att somna om och känner mig nästan bakis idag.


Annars var de en alldeles fantastisk kväll igår.

Daniel hade ingen aning om att vi ens skulle ut och käka så när hans mamma kom för att passa Wilma vart de lite av en överraskning :)

Jag hade bokat bord på lilla Tavernan och de var precis så gott som jag minndes de :)


Vi startade med tzatziki och friterad haloumi med honung till förrätt.

Till varmrätt vart de Paidakia som var grillade lammkotletter och jag tog Biffteki Gemisto som var kalvfärsbiff fylld med fetaost och soltorkade tomater.. Mums;)

Vi avslutade middagen men kladdkaka med grädde och glass. Daniel tog en kaffe Karlsson(kaffe, bailys och cointreau) och jag en Frappe(iskaffe).

Så sjukt gott alltihopa. Framförallt är de så skönt att bara kunna sitta ner, äta i lugn och ro och bara få vara 2 vuxna.


Idag är de som sagt söndags morgon och vi har inga större planer. Wilma sover på altanen, D tar igen sig efter morgonens highlife och jag äter frukost.

I veckan händer en massa skoj bla mys med andra mammor och lite annat smått och gott.

Nu ska jag surpla i mig kaffet och trycka i mig sista mackan.


Godmorgon på er alla!

Av Cornelia Johansson - 12 januari 2012 21:50

Imorn fredag är de dags... Äntligen ska jag till frisören och jag hoppas jag vågar vara så modig som jag iaf tänkt ;)

Beror ju lite på vad frisören tycker om mitt förslag också men hoppas hon ska hålla med!

Håll tummarna för ett lyckat resultat :D


Igår(onsdag) var planerna att åka över till Carina och Oliver och fika. Hon skulle ev bjuda på kastanjer som jag varit nyfiken på ett tag. Även Nina och Thea skulle komma dit.

Tyvärr fick C avboka för Ollie hade fått nån släng av magsjuka :/

Tur att hon upptäckte det INNAN vi kom dit iaf för de är min största skräck!

Så jag och Wilma tänkte om och kollade om Nina och T fortfarande var på fika och de var dom:)


Så vi fick komma och hälsa på hos dom och deras nya hus. Jätte fint, lagom stort och välplanerat hus!

Mysigt! Tjejerna hade riktigt skoj och Wilma mötte sin "över tjej" i Thea som var tydligen med att säga ifrån om W var för på. Jätte bra och nyttigt för Wilma. Men dom var iaf oerhört intresserade av varann och hade nåt slags utbyte och samspel. Kul att se :)

Så de blev en riktig toppen dag!


Nina hade en väldigt söt "låda" i textil med rosa inuti som hon förvarade Theas leksaker i. Det var även en löstagbar botten så man enkelt kunde "vika" ihop lådan till en platt sak OM man inte behöver den mer.

Hon hade fått den i present från sin mamma med babysaker i när T var bebis men var inte helt säker på om den fanns kvar på Åhlens där den troligen var inköpt.

Jag chansade eftersom den var ljuvligt söt och stack in till stan idag för att kika.

Mötte även upp Sandra och Seth i stan för lite sällskap och kaffe.

Lådan fanns kvar!!!

Köpte 2 st för Wilma har en del leksaker och för det lilla priset 99:- st var de ju helt ok.


Fikan blev på espressohouse, på ovanvåningen, och både S och W körde sin show och busade en del med varann. Dom är verkligen söta ihop dom 2. Dom blir säkert kära när dom blir större ;)

Inte mig emot:D


Imorn ska vi möta upp mammamaffian(delar av iaf och tydligen några lediga pappor) på lek och buslandet- inte mitt favvo hak men jag hänger på ändå :) Sen blir de som sagt make over på eftermiddan.


Mitt stora hjärta fyller 33 år på lördag och beroende på barnvakt eller ej har jag ev en liten överraskning!

Men men hur som så handlade Wilma (oki jag hjälpte henne OCH stod för stålarna, schysst va?;) sin första födelsedags present idag. Man vet ju aldrig om gubben läser så jag kan inte avslöja ännu vad men han blir nog glad (hoppas vi).

Nu blir de sängen..Wilma körde helshow här ikväll och var klockan 21 fortfarande vaken och drog av sig båda sina strumpor, tuggade lite på dom och asgarvade. Ja de behövs inte mycket för att roa dom små :P

Så nu säger jag natti natti och hoppas att vi alla med små minisar får sova gott inatt.

Håller en extra tumme för dig N :))


Kramis C


Av Cornelia Johansson - 7 januari 2012 18:48

Fröken Wilma har slutat äta.. Ja allt utom välling, youghurt, bröd(ibland) och frukt.

Ja som ni förstår blir man ju något frustrerad. Dessutom har våran annars så glad och enkla bebis klivit in i kan själv/egen (w)vil(m)ja kostymen.. Som är något frustrerande.

De är ett ganska konstant flöde av gnäll och kläng. Vara i mammas famn, thats the shit, men tyvärr behöver ju mamma sina armar ibland och då blir det ett gråtande utan dess like.

Hon är liksom inte nöjd, vad man än hittar på. Jo om man går en promenad med vovvov och hon får sitta framåt (japp from idag går de inte att ha henne mot mig längre, hon hänger ut på sidan och försöker titta framför vagnen).

Då kan de vara en ganska nöjd fröken, för tydligen är Fanny väldigt spännande ;) Tur är väl de..


Att sitta i matstolen är inte heller nåt skoj längre. Dessutom kan hon numera klättra ur. Både ikea stolen och stooken. Vi försökte sänka ner fotplattan på stooken för vi trodde hon tog spjärn där men icke hon kommer ur ändå!! Duktigt visst men de gäller ju att ha ögon i nacken för vips står hon upp och är påväg att kasta sig ur stolen :P

Så nu är de liksom inte en lugn stund nån gång :)

Men de är väl så.. tids nog vill dom aldrig vara hos mamma och då kommer man väl sakna när dom hängde och klängde på en..


Idag har vi träffat familjen Högberg och ätit tacos. Jäkligt gott, var ett tag sen nu så de var mumsigt!

Finns nog till och med lite över så man kan få sig en smakbit imorn.

En parantes bara, varför skriver alla både i bloggar och på Fb när man ätit nåt "nomnomnom"?? Hatar verkligen de! Starkt ord men vem fan låter så?? *asg*


Just nu försöker D att ge Wilma gröt..från de jag hör(sitter med musik i lurarna) går de sådär.. Men man måste bytas av ibland. Jag trixar ju varje dag med alla mål så de är skönt på helgen när vi kan hjälpas åt.


Ang nåt helt annat.

Har ett litet ess i rockärmen som jag hoppas på framöver men kan inget nämna om de just för tillfället. Får väl se om allt går i lås först :) OM de gör de blir jag en mycket happy Cornelia :D

To be continued....


Nu lördagskväll, strax lägga liten sen en kall!


Av Cornelia Johansson - 5 januari 2012 14:51

Så blev de år 2012!

Spännande med ett helt år framför sig med nya möjligheter och överraskningar.

Har svårt att se hur 2012 ska kunna toppa 2011, eftersom de var året när Wilma föddes :)

Men de kommer säkert bli minst lika bra iaf.. Vi kommer snart fira 1 års dag med allt vad de innebär, jag fyller the big 30 och min mor fyller 60! Så de händer en del skoj.

Plus att en av dom roligaste händelserna som jag ser framemot nåt vansinnigt är att min fina vän Linda ska bli mamma <3

Hon och hennes Daniel väntar tillökning i maj-juni i år och OJ va spännande de ska bli!!

Ni som har barn vet ju vad jag snackar om ;)

De blir ju liksom en helt ny värld som öppnar sig och att jag och min bästis får barn såpass nära är så roligt!!!

Dom kommer bli så fina föräldrar och få uppleva precis allt skoj och underbart som Vi fått göra under detta år med Wilma..

Väldigt nyfiken på vad de är för en krabat därinne men en sålänge är de neutralt.. tror kanske jag har mina aningar men jag säger inget :)


En kompis här i Gbg skall oxå ha barn..deras 3:e! Hon har två fina pojkar sen tidigare men hoppas nu på en liten tös där inne i magen:) De som gör de hela ännu mera spännande är att hon tror att de kanske är 2!!

Så nu väntar på rutinultraljudet för att få veta är de en eller två?;)

Coolt om de vore tvillingar men jösses vilket jobb!


Wilma är lite ur fas just nu..Fler tänder påväg vilket gör att sömnen är sådär, ganska så gnälligt på dagen och lite sisådär med maten.. Helst bara välling alla mål men jag försöker få i henne gröt, mat och youghurt oxå.

Hon har de verkligen kämpigt när hon får sina tänder och man önskar man kunde göra mer. Men alvedon och mammas tröst är de jag kan bistå med så de får räcka <3

Förresten ni mammor(och pappor om de finns sådana som läser min blogg) hur gör ni med youhurt och frukost?

Ger ni bara barngröt/välling eller har ni provat youghurt och smörgås på morgonen?


Tydligen ska de finnas barnyoughurt vid barnmatshyllan men jag köpte "vanlig" youghurt, Yoggie utan bitar, e-ämen eller tillsatt socker och hon älskade den! För de är väl ok att ge nu när dom snart är 1 år?


Ja jösses vad de gått fort. 3 februari blir våran lilla loppa ett helt år och jag minns de som igår när vattnet gick.

3 veckor för tidigt(nej,felberäkning enligt mig-förtidigt enligt bvc) kl 05 på morgonen och min reaktion var-shit antingen kissade jag på mig eller så gick vattnet nu!

Daniels reaktion: va? nu? men asså är du säker??

Haha japp med tanke på värkarna som följde så blev jag rätt säker!

De hela slutade med snitt men vad gör de, ut kom världens finaste tjej som gör vårat liv värt att leva flera gånger om trots tänder, sömnbrist och matvägran!!


Så nu ska jag inte bli för blödig(man blir lätt de märkligt eller hur??) ;)

Idag har vi haft lite lunch besök av Ines och Katarina. Wilma sov mest men hon och Ines fick leka en liten stund innan de var dags för Wilmas middagslur. Ines är alltid så glad och skrattar åt de mesta.

Wilma måste oxå tyckt Ines var väldigt söt för hon såg ut som om hon ville äta upp henne ;) Iaf hennes strumpa mumsade hon nästan i sig haha.


Nu ska jag ta min lilla skrutta som förmodligen snart vaknar. Har kommit in i en så bra rutin. Hon sover middag ute i vagnen  och hon sover så gott då. Så får mamman lite egen tid oxå och de är ju aldrig fel =)


Ha en fortsatt härlig tors och trevlig trettondagsafton imorn!!

Kram C

Presentation


Wilma!
Kärlek vid första ögonkastet

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Krypin


Ovido - Quiz & Flashcards