Alla inlägg under september 2011

Av Cornelia Johansson - 30 september 2011 19:15

Detta satyg hahaha...

Asså jag är helt torsk. Tror jag får gå med i anonyma wordfeud missbrukare och stå upp i en ring med folk och säga: -Hej jag heter Cornelia och jag är wordfeud missbrukare asgarv =D


Nä men allvarligt jag liksom tänker wordfeud jämt.

Som ex: "vad kan man få ut för ord på z mer än zenit, zoo etc"..

Eller: " Hmm om jag lägger gata där kan jag nog dubbel trippla ordet"....

Ja ni fattar! Torsk va ordet! (undra hur många poäng man kan få för torsk*asg*)


Nä nu har jag iaf halkat dit ordentliget efter ett låååångt uppehåll under mitt telefon strul.

Men nu är jag back in business! All in och fullt ös!


Japp tragiskt men fy fan va skoj de kan va med lite alfapet :D

Av Cornelia Johansson - 30 september 2011 19:15

Detta satyg hahaha...

Asså jag är helt torsk. Tror jag får gå med i anonyma wordfeud missbrukare och stå upp i en ring med folk och säga: -Hej jag heter Cornelia och jag är wordfeud missbrukare asgarv =D


Nä men allvarligt jag liksom tänker wordfeud jämt.

Som ex: "vad kan man få ut för ord på z mer än zenit, zoo etc"..

Eller: " Hmm om jag lägger gata där kan jag nog dubbel trippla ordet"....

Ja ni fattar! Torsk va ordet! (undra hur många poäng man kan få för torsk*asg*)


Nä nu har jag iaf halkat dit ordentliget efter ett låååångt uppehåll under mitt telefon strul.

Men nu är jag back in business! All in och fullt ös!


Japp tragiskt men fy fan va skoj de kan va med lite alfapet :D

Av Cornelia Johansson - 30 september 2011 17:00

I helgen blir de bla lite loppis.

Vi var på Öppna förskolan igår och såg att de var loppis mellan 11-14 på lör.
Dom säljer massa barnsaker bla kläder, leksaker etc.

Vi var där när Wilma knappt var 2 mån och fynda massor. Bla dregglisar som man såhär i efterhand förstod behövs i massor och att jag gjorde världens klipp!

Tror jag köpte 5 st pippi (beg) för 20 kr!!


Så jag hoppas på dregglisar, kanske en vinterjacka till fröken och kanske en åkpåse.

D skulle ev ha besök på lör eftermiddan av en kompis. En sådär "ljudnörd" hehe.

Nä han är jätte snäll men jag vet inte om jag och Wimsan ska va hemma då.

Får väl försöka fly fältet ;)


Sön är nog inte planerat ännu. Får väl se vad vädret har att bjuda på och planera där efter =)


Hoppas på en bra helg helt enkelt och kanske en sovmorgon för mig eftersom jag inte fick nån förra helgen men D fick till kl halv 12(!)

Så snäll är jag ;P


Ikväll blir de iaf viin och gott käk! I love fridays 

Kram banan

Av Cornelia Johansson - 30 september 2011 10:03

..blogga. Full rulle hela dagarna. De händer så mycket hos lilla Wilma nu.

Igår satte hon sig upp för första gången alldeles själv =)

Plus att hon kryper/krålar/maskar fram överallt och snabbt går de så nu gäller de att hålla i grejerna.


Alla pappas sladdar är super smaskiga att tugga på (inte inkopplade) och hundens vatten skål är kul att kika i (ja ni fattar kontentan) ;)


Så de är full fart från morgon till kväll *pust* Men skoj är de!

Nu natten som gick sov fialotta från 20-04.30 utan att vakna en enda gång!!

Snacka om att jag vart chockad!

Skönt, ja visst, men är man inte van så undrar om vad som hänt nu =)

Hon brukar ju vakna ca 3 ggr per natt. 2 ggr för nappen och 1 för mat.. Så jösses va utvilad jag kände mig idag ;)

Får va glad sålänge de varar!!


Nu ska vi snart iväg och träffa W`s farmor på Angered C. Blir fika och lite shopping kanske.


Ang mitt mobil köp. Jag är så super duper nöjd med min Iphone 4!!!! Verkligen rätt köp, Mi lajki!


Nä nu får jag hoppa i lite kläder, Wilma kollar bompa och små sjunger hela tiden haha.


Ska försöka skärpa mig vad de gäller bloggen. Kollade upp om de fanns nån app till denna bloggportal men icke.. Så om de inte kommer en snart funderar jag på att flytta hela bloggen till nån som har.

Men de är ett senare projekt.

Nu: Kläder ;)


Bye bye appelpie

Av Cornelia Johansson - 28 september 2011 22:18

Jisses vad de gått upp och ner sen igår...

Först upptäcker jag att när jag väl får mitt simkort till Iphonen så funkar inte de ihop med telefonen.. Orkar inte förklara men hur som så tröttnar jag på att vara mobillös och tar saken i egna händer.


Sticker iväg till NetonNet och shoppar en vit Iphone 4!

Super nöjd =D

Med en mega försäkring som täcker allt! Orkar verkligen inte med ytterligare en telefon tvist haha.


Tyvärr har jag nåtts av en väldigt tråkig nyhet ikväll..

Min systerson Jonathan"Tantan" ligger på sjukhus och blir opererad as we speak :(

Han har fått något i lungan, förmodligen av att han satt i halsen (bacon tror dom) så dom måste plocka upp de. Tydligen kan de annars orsaka lunginflammation bla :/

De va tydligen hans "dåliga" lunga också. Han har ju lite sämre lungkapacitet än vi andra eftersom han låg såpass länge i respirator som bebis (han är ju född i v 25)

Usch vad orolig man blir. De går ju såklart bra, de måste de, men man känner ju ändå en oro :(

Jag och min syster är inte alltid bästa vänner men min "Tantan" är ju mosters allt <3

Krya på dig min lille skrutt pelle <3


Resterande kväll har ägnats åt att komma underfund med hur den nya leksaken funkar ;)

Och ta ner wordfeud!!!! Som jag längtat hihi!

Imorn blir de Öf med mammor och barn så då får tjejerna med "fånar"

lära mig allt =D

Ska försöka fixa med lite bilder till bloggen oxå.

Nu blir de natten här, ska krypa ner och mysa med älsklingen och kolla lite breaking news!

Puss på er alla och natti


Ps. Håll en tumme för Jonte..

Av Cornelia Johansson - 27 september 2011 15:41

Jaha då har man varit med på radio idag =D

"Christer" på p3 hade tema bankkort/kontokort så jag passade på att berätta historien om när jag fick in 10 miljarder(!!) på mitt konto som oxå stannade där i ca 48 tim!! Sa dock fel märkte jag såhär i efterhand . Jag sa 18 miljarder men pengar som pengar*asg* Härliga timmar vill jag lova men som alltid när något känns för bra är de oftast de :)

Älskar programmet "Christer" och har flertalet ggr funderat på att ringa in så när jag hörde vad de skulle handla om idag kunde jag inte motstå ;D


De är strålande sol över vårat Gbg idag så jag tänker sätta lilltjejen i vagnen och ta en lång promenad!!


Idag är en bra dag!!!!!





Av Cornelia Johansson - 26 september 2011 20:33

Där sitter mitt stora hjärta :(

Han jobbar ju med bilar som sagt och skulle fixa vårat hjullager på våran Skoda. När han står och skall pressa ur lagret spritter de iväg en massa metallsplitter. Han får de i ansiktet och precis över och under ögat plockar han bort 1 cm långa metall flisar!!


Aja!!! Sen ringer han helt lugnt till mig och säger jag måste nog till doktorn och kolla om de behöver sys(!)

Jag blir smått hysterisk men de är tydligen inte så farlig enligt honom.

Nu väntar han på att en syster ska kolla om dom kan rengöra och tejpa de för honom.


De värsta är att detta hände på eftemiddan men tror ni han går till läkaren med en gång?? Nej han väntar tills han är klar med bilen!!!

Så nu sitter jag här snuvig, med en hund som vill gå ut (som får vänta eftersom jag inte lämnar W när hon sover)gick dock en långis förut, och en älskling som är på sjukan :(


Nä nu ska jag återgå till mitt te och idol. Hoppas min älskling kommer snart <3

Sov gott vänner

Av Cornelia Johansson - 26 september 2011 17:30

Jag vet att jag tjatar men de är så sjukt centralt detta med sömnen.

Kunde inte riktigt ana att så mycket skulle ha med sömnen att göra där för snart 8 månader sen när vi fick träffa våran älskade Wilma för första gången.


Sen jag började mata W på natten igen har sömnen blivit ganska bra. Jag är helt klart nöjd iaf. Nu sover vi dessutom inte i samma rum och jag tror de gör stor skilllnad.


Hon somnar ca 20, vaknar vid 2-3 och får mat.

Sen somnar hon om och sover till 7.7.30

De känns jätte skönt och jag tror även de är bra för henne med mera sammanhängande sömn.


Har dock märkt att hon inte alltid sover sin 2-tim tupplur på förmiddan längre om de kan ha något med detta att göra?!

Kommentera gärna hur era små sov/sover och om ni sover med dom i samma rum eller om dom har eget.


Sömn är viktigt iaf kan vi konstatera och får mamma sömn blir man en bättre mamma och orkar mer.

Så Wilma? Vi kör på detta ett tag va ;)


Ovido - Quiz & Flashcards