Direktlänk till inlägg 23 mars 2012

Asså detta med vagnar..

Av Cornelia Johansson - 23 mars 2012 20:28

..jo jag funderar på att köpa eller eventuellt byta vagn igen. Brio go(en) är ju kanon på alla sett men tror att...




Nej nej nej..STOPP!


Jag skojar bara såklart ;)

Jag älskar min Brio och den är bättre en alla vagnar jag haft tillsammans.

Men idag mötte jag min överkvinna vad de gäller vagnmani.

Sålde min fina trotjänare Emmaljunga Citycrossen idag. Det hela var över på en timme från de att annonsen publicerades.


Igår kväll tvättade jag av hela vagnen och stoppade klädseln i maskinen. Montera ihop de imorse och plocka fram alla extra grejor som parasoll, instruktionsböcker och regnskydd.

Den blev(var) jättefin såklart.

Så när väl annonsen var uppe ringde(ja missade samtalet), smsa, maila en tjej och skrev i princip.. JA TAR DEN!


Oki visst den va fin men de va ju ändå en begagnad vagn men tänkte att de är ju kul om nån mer än jag tycker den är super fin.

Tjejen var själv påväg till Gbg för att sälja sin andra vagn, en bugga, av samma anledning som jag att den var för hård och kantig liksom.

Dock visste jag inte HUR vagn tokig denna tjej var. Hennes dotter var 18 månader och hon hade under tiden haft ca 25(!!!!!!) vagnar varav 8(!!!) hade hon fortfarande i sin ägo. 9 med min då.


Herrejisses säger jag bara.. Efter vårt korta möte, toktrevlig tjej absolut, förstod man ändå att hon förmodligen hade en del pengar och tyckte vagnar var en kul grej att lägga dom på.

För att vara liite fördomsfull så drog jag den slutsatsen efter att hon berättat att hon och hennes man precis flyttat tillbaka från USA för hon trivdes inte där. Dom bodde nu i hus i Trollhättan, hade 2 chiuauor, en dotter på 18 mån och en påväg.

Hennes mamma körde hit henne och hon bekräftade hennes vagn mani.. med lite skämsblick faktiskt ;O)

Men tjejen tog vagnen, super glad och betalade utan nåt tjafs.

Tack och hej på 10 min ungefär.

Dock kändes de lite i magen, min fina vagn gör jag verkligen rätt nu?!

Men som D sa.. Om de blir syskon medans Wilma fortfarande åker vagn får vi ju ändå köpa en syskonvagn och om de blir lite senare än så vill man nog ha en ny vagn.


Så nu har jag bara en vagn, den ultimata fina lila Brion <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cornelia Johansson - 4 maj 2012 13:54

Här är nya adressen: De går inte att länka från denna bloggportalen så ni får helt enkelt knappra in adressen själva ;) Hoppas ni vill följa mig på min nya blogg!! Välkomna! wildamamman.blogspot.com ...

Av Cornelia Johansson - 4 maj 2012 12:59

    Yes nu har jag bestämt mig... De blir ingen mera blogg. Inte härifrån iaf. Jag känner att denna bloggen är/var en blogg jag startade när lillskruttan var liten(ok hon är fortfarande liten men större om ni förstår vad jag menar haha) Nu...

Av Cornelia Johansson - 25 april 2012 10:34

Idag är de veckans mellan dag. Planerna för idag var mammahäng med Nina och hennes söta Thea. Men! Jag har ont i halsen och känner mig krasslig :/ Tog min sista antibiotika tabl igår(!!) så jag borde ju vara frisk! Kan man verkligen åka på viru...

Av Cornelia Johansson - 22 april 2012 21:10

Har dom senaste 2 månaderna varit på två tupperware partyn och ett Blingo party. Mestadels för att de är så kul att ses, de blir ju en lite socialgrej med homepartyn men de har även blivit ett och annat köp.   Sist på tupperware köpte jag en ostk...

Av Cornelia Johansson - 17 april 2012 09:56

Igår var de klädparty hos syrran för märket BLINGO! Trevliga tjejer som var där och gott fika som syrran hade fixat <3 Dom har skit snygga barn och vuxen kläder och till bra priser med tanke på att allt är ekologiskt från frö till färdig produ...

Presentation


Wilma!
Kärlek vid första ögonkastet

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Krypin


Ovido - Quiz & Flashcards